Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
[Rozmiar: 20485 bajtów]
wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź
wejdź wejdź

   Fiat 126p BOMBEL
  Z chwilą uruchomienia seryjnej produkcji Malucha rozpoczęto prace nad wersjami
pochodnymi tego samochodu.Nawiązano współpracę z warszawską Akademią
Sztuk Pięknych,gdzie pod kierunkiem doc.Cezarego Nawrota opracowano projekty
bryły samochodu dostawczego,samochodu wydłużonego oraz wersji kombi.

Jako pierwszy do realizacji został skierowany furgon.Zmianie uległa tylna część pojazdu.
Przestrzeń ładunkową przykryto sztywną nadbudową wykonaną z żywicy poliestrowej wzmocnionej
włóknem szklanym.
Jej obły kształt spowodował,że otrzymał on nazwę
"Bombel".Budowę prototypu rozpoczęto i
niestety zakończono w
1974 roku.Mimo umieszczenia z tyłu samochodu zespołu napędowego
uzyskano
przestrzeń ładunkową o objętości 1 m3. Miała ona dwa poziomy: górny o płaskiej
powierzchni dostępny przez tylne drzwi i dolny, który tworzyła wnęka za przednimi fotelami.
Między dachem,a górnym poziomem rozpięta była siatka chroniąca kierowcę i pasażera przed
możliwym przemieszczeniem się ładunku.Istniała możliwość łatwego zamontowania kanapy tylnej
z PF 126p po usunięciu siatki i półki górnego poziomu. Ładowność "Bombla" wynosiła
300 kg.
Wykonano również wersję tego pojazdu z dodatkowymi oknami bocznymi.

wejdź wejdź